top of page

 "Fils du grand peintre hongrois Albert Baky, il a voulu marcher sur les traces de son père dont il continua si dignement la tradition artistique."

 - Pierre Anselme Massoni -

Les Peintres Hongrois De Paris - Baky
 "Baky Albert, nagy magyar festő fia egykor édesapját akarta követni, ma már az ő művészi hagyományainak méltó folytatója."
 - Pierre Anselme Massoni -

FESTŐMŰVÉSZ -
GRAFIKUS

Baky Győző (Victor Baky) már gyermekként festeni tanult édesapjától. Apja Baky Albert festőművész, a müncheni Képzőművészeti Akadémián végzett. 

22 évesen párizsi tanulmányútra ment, hogy továbbképezze magát. Több mint tíz évig maradt Franciaországban, miközben egyre több időt töltött spanyol és francia Észak-Afrikában.

Franciaország

Leon Gauguet-nál kitanulta a rézkarc készítés minden fajtáját (száraztű, maratott rézkarc, színes rézkarc, fametszet, litográfia).

1927-ben nagy sikerrel állított ki a Fédération Francaise des Artistes meghívására, ezután külföldi állampolgársága ellenére tagjai közé választotta a Művészszövetség.

1929-ben tartja első önálló kiállítását a Galerie La Salle-ban.

 "Although quite young, his works have been greatly sought after and he is looked upon as one of the most promising of the younger artists."

- Chicago Tribune, 1929 -

Tribune Readers' - 1929
 "Bár nagyon fiatal, művei rendkívül keresettek, és a fiatalabb művészek közül  ő tűnt a legígéretesebbnek"
 - Chicago Tribune, 1929 -

 "Baky est peintre, mail il n’est nullement spécialisé, étriqué dans un genre; son talent varié le promène au gré de son inspiration des paysages aux marines, du portrait à l’intimiste."

- Pierre De Gossy,

Yacht and Yachting 1929 

 "Baky festő, de egyáltalán nem korlátozza magát, hogy specializálódjon egyetlen műfajra; a tehetsége utat enged az inspiráciájának, hogy a tengerparti képektől és portréktól a csendéletig kalandozzon."

- Pierre De Gossy,

Yacht and Yachting 1929

Portrait de Mme D.- Paris
Aniers á la fontaine - Tunis

észak-afrika

Életképein, tájképein úgy ábrázolta Észak-Afrika világát, ahogy mindenki látta, de senki nem tudta megfesteni.

 

Emellett számos portré, illetve csendélet készült a helyi művésztkedvelők és gyűjtők számára.

 

Munkaszerződése heti kettő alkotónapot biztosított számára.

Tuniszban évente kiállítást rendezett, és 1938-ban megfestette Inconscience c. festményét, amelyet 1939-ben állítottak ki először.

MAGYARORSZÁG 

1942-ben, a háború legnehezebb időszaka előtt tér vissza Magyarországra. 

A negyvenes években három önálló kiállítást tart, az ötvenes évektől már múzeumi tevékenységét helyezi előtérbe.

 

Kevés szabadidejében emellett is alkot. Portréit, csendéleteit, látképeit ugyanazzal a lendülettel, különleges technikával vitte vászonra, ahogyan egész életében is dolgozott. 

Batthyány tér -  Budapest
bottom of page